Presentatie NETWERKKLEED op DDW’13

Vandaag is het NETWERKKLEED gepresenteerd op de Dutch Design Week bij het Business Event ‘Drivers’.
‘Drivers’ is het slot-event van Driving Dutch Design*, een masterclass programma waarbij 15 ontwerpers een jaar lang werden begeleid om het gat tussen creatie en commercie te verkleinen. Ik was één van deze gelukkige ontwerpers die zich een jaar lang mocht laten coachen en trainen op het gebied van ondernemen.
Vandaag gaven alle ontwerpers een pich over hun product of dienst. Na afloop van de pitches was er een matchmaking netwerkactiviteit. We hebben onze ‘droom opdrachtgevers’ uitgenodigd om kennis te komen maken. Blijf het nieuws volgen om te zien of mijn dromen zullen uitkomen..

*DDD is een initiatief van ABN-AMRO, BNO & Capital D. I.s.m kennispartners: Syntens, Baker & McKenzie, Cultuur & Ondernemen en Ernst&Young

| Dutch Design Week 2013

Sunchoice staat in de schappen

Het is zo ver: De schappen van de supermarkten in Malawi worden gevuld met de zonnebloemolie van BERL.
In 2012 ging ik in opdracht van PostNL naar Malawi (Afrika) om te werken aan een promotiefilm en om bedrijfsvisualisaties te maken voor BERL. Afgelopen jaar zijn zij naast bio-fuel ook begonnen met het maken van zonnebloemolie. Hiervoor heb ik het logo en de fles etiketten ontworpen. Helaas (nog) niet in Nederland te koop, dus voor een salade met SunChoice zonnebloemolie moet je naar Afrika…

| Werk

Haal meer uit je webteksten!

Deze illustratie heb ik gemaakt voor de zomeractie van Karlijn Fiesler. Met deze unieke zomeractie tovert Karlijn je huidige webteksten om tot heldere, geoptimaliseerde killer content.

Vanaf €30 per pagina* krijg je:
* SEO check up voor alle pagina’s
* killer headlines en tussenkoppen
* logische heldere opbouw van je verhaal
* spelling & grammatica check up
* advies om je website optimaal in te zetten voor je online communicatie

Deze actie is geldig tot 1 september 2013. Vraag ‘m hier aan!

* maximaal 250 woorden per pagina

Deel deze pagina
Deel deze zomeractie op je Facebook-, Twitter- of LinkedInpagina, dan maak je kans op net zo’n superoriginele illustratie van jouw bedrijfsnaam, slogan of pay off!

| Illustration | Share & Win

Primeur van het NETWERKKLEED

Gisteravond was de eerste netwerkavond georganiseerd door het NETWERKKLEED, op een prachtige locatie: het dakterras van Schieblock, hartje centrum van Rotterdam. Tijdens deze primeur schoven alle mensen aan die tot nu toe hebben bijgedragen aan de ontwikkelingen van het NETWERKKLEED, ambassadeurs van het eerste uur. Een bedankje voor alle hulp die zij hebben geleverd; van meedenken over de strategie tot de mogelijkheid bieden om bij grote partijen binnen te komen. Op deze manier heeft iedereen de beleving van het kleed zelf kunnen ervaren. Ook hebben zij kennis kunnen maken met de andere mensen uit het netwerk van het NETWERKKLEED. Verdieping in actuele onderwerpen en lol om gedeelde geheimpjes wisselden elkaar af. Er zijn meteen al een aantal concrete vervolg afspraken gepland. Dank aan alle deelnemers van deze eerste netwerksessie!

Een film over deze avond volgt..

Workshop i.s.m. de Rabobank voor Aeolus Oledo

Als hoofdsponsor heeft de Rabobank een workshop ondernemen gegeven aan de leden van tennisvereniging Aeolus Oledo. Op maandag 8 juli presenteerde Ronald van Raaij, kantoordirecteur van Rabobank Rotterdam, de 7 trends in het MKB aan deze ondernemende tennissers. Al tijdens de presentatie ontstonden er interessante discussies over het doorvoeren van deze trends in de, veelal Rotterdamse, bedrijven van de deelnemers.

Na de presentatie heeft Studio Daphne van Mourik de tafel gedekt. Met een NETWERKKLEED op maat hebben de tennissers elkaar beter leren kennen. Vaak kende zij elkaar al wel van gezicht maar werd er weinig over zaken gepraat op de baan. De vragen gingen dieper in op de 7 trends, zo konden de deelnemers leren over elkaars inzichten en ideeën hierover.

| NETWERKKLEED, WORKSHOP

Vlaggenparade

Samen met Bas Sala en Jan Melis ben ik sinds november bestuurslid van Designport Rotterdam. Deze stichting in oprichting koppelt startende Rotterdamse ontwerpers aan het bedrijfsleven, biedt hen een podia en zorgt waar nodig voor coaching.

In opdracht van Havensteder heeft Designport Rotterdam onderzoek gedaan in het Zomerhofkwartier, Rotterdam Noord. Het project team bestond uit 6 ontwerpers: Jan Melis, Bas Sala, Lianne Siebring, Eveline Visser, Wil van Twuijver en mijzelf.
De opdracht luidde: Onderzoek de potentie van het Zomerhofkwartier (ZoHo) en breng dit in beeld. Uit dit onderzoek zijn 3 concepten gekomen. Een L-versie (het ZoHo Lab, dit concept zal verder worden ontwikkeld), een M-versie (ZoHo Festival, pop-up variant van het ZoHo lab) en de S versie, de Vlaggenparade, een gebiedsmarkering. Vanaf vandaag is de eerste Vlaggenparade te zien in het Zomerhofkwartier, tijdens festival Route Du Nord. In samenwerking met Eveline Visser heb ik de Vlaggenparade ontworpen.

Binnenkort meer informatie over dit project en de uitkomsten op deze website.

| DESIGNPORT ROTTERDAM

WALLSCAPES

In opdracht van WANDSCHAPPEN heb ik de behangcollectie ‘Wallscapes’ ontworpen. In oktober 2012 is deze collectie met succes gepresenteerd op Orgatec Köln. De designs zijn geïnspireerd op de Felt plants van WANDSCHAPPEN. De design kunnen als projectbehang costum made worden toegepast binnen specifieke projecten.

| NIEUW WERK